مهندس محسن آثاري مشاور ترافيک شهردار يزد:روزانه ‌٥/١ نفر در استان بر اثر تصادف کشته مي شوند

يزدفردا:مشاور ترافيک شهردار يزد گفت : روزانه در حدود 5/1 نفر بر اثر تصادف در استان کشته مي شوند و در هر ساعت 5 تصادف صورت مي گيرد که 80 درصد اين آمار مربوط به شهر يزد مي باشد.

مهندس آثاري اظهار داشت: اين آمار بيانگر اين مطلب است که مشکل ترافيک در استان به کمبود شديد ايمني برمي گردد و همه افراد از عابر تا موتورسوار و راننده اتومبيل امنيت ندارند .

وي با تاکيد بر اين مطلب که ايمني در سطح خيلي پاييني قرار دارد، افزود: ريشه کمبود ايمني و علت اصلي آن، سرعت زياد و غيرمجاز است.

آثاري عنوان داشت: براساس انجام کار مطالعاتي با سه روش با اين معضل برخورد مي شود که اولين روش آن کار فرهنگي و فرهنگ سازي است و کار فرهنگي را نيز بايستي اصحاب فرهنگ انجام دهند و براي اينکه اين معضل حل شود، نيز کار فرهنگي در درجه اول قرار دارد.

وي ادامه داد: روش دوم براي افزايش ايمني و کاهش سرعت غيرمجاز اعمال قانون و اجراي مقررات به طور صحيح، جامع و مداوم مي باشد و سومين روش نيز برخورد فيزيکي از جمله نصب سرعت گيراست.

آثاري ادامه داد: من خود با نصب سرعت گير صد درصد مخالفم؛ اما درشرايط بحراني کنوني و آماربسيار بالاي تصادفات و ضايعات آن، نصب سرعت گير و ساير برخورد هاي فيزيکي ضروري به نظر مي‌رسد.

وي از ديگر موارد برخوردهاي فيزيکي را نصب عوامل هشدار دهنده همانند تابلو هاي خطر، علائم افقي، خط کشي، نصب گل ميخ هاي سراميکي در سطح شهر، اصلاح هندسي بعضي از تقاطع ها و بريدگيهاي بلوار هاي موجود و غيره عنوان کرد و افزود: اين اقدامات را از سال 83 شروع کرده ايم ؛ اما براي اجراي آن در حال حاضر نيرو و هزينه بيشتر نياز است .

مهندس  آثاري اظهار اميدواري کرد: با انجام سه مقوله اقدامات فرهنگي، اجراي مقررات و برخورد فيزيکي در کنار يکديگر مي توانيم سطح ايمني را افزايش داده و باعث کاهش نگرانيها شويم.

مشاور ترافيک شهردار يزد در پايان بيان داشت: به تدريج بايستي عاملها و برخورد هاي فيزيکي را کاهش دهيم و در دو مقوله اجراي مقررات و اقدامات فرهنگي فعاليت ها افزايش يابد.

منبع:ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا